A+ | A- | Reset
  • Italiano
  • English
01.jpg
What's on
Presentati i nuovi depliant turistici

Turismo: presentato il nuovo materiale promozionale e informativo disponibile presso gli uffici informazione turistica sul territorio.

Un progetto di 14 nuove brochure interamente realizzate dal Servizio Pianificazione Strategica della Provincia di Pistoia.

Nuovo materiale promozionale in distribuzione presso gli uffici IAT del territorio provinciale, per linformazione e laccoglienza turistica: 14 depliants a tema, realizzati sia in lingua italiana che inglese, con lo slogan Pistoiala Toscana che cerchi, ognuno dei quali sottolinea le bellezze e le peculiarità della nostra terra, con itinerari specifici dedicati alla storia, all arte, allo sport, al benessere e al gusto.
 
EDEN 2013

Pistoia and province has been named as the Italian winner of  the EDEN (European Destination of Excellence) award for accessibility in 2013. Destinations awarded under this theme have succesfully implemented a tourism offer based on an overall approach to accessibility for tourists regardless of their special needs, limitations, disabilities or age. Video   EU web page

 
A Hands-on City

The Antico Palazzo dei Vescovi in Pistoia, which houses the archeological display and the Cathedral Museum, also houses on the ground floor the brand new Museo Tattile, a permanent exhibition conceived and designed to present the city to the visually impaired visitor. It is therefore possible through these displays to experience the city through touch.